PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > Artykuły > Wywiady > Sony Ericsson: W serwisie od kuchni.

Sony Ericsson: W serwisie od kuchni.

Z technikiem serwisu producenta Sony Ericsson w Szwecji - Jyrki Pakarinen – rozmawiał Michał Gruszka

Jest Pan pracownikiem autoryzowanego serwisu Sony Ericsson w Szwecji. Jak często stwierdza Pan uszkodzenia w telefonach klientów objętych gwarancją z winy nieodpowiedniego użytkowania?

Jyrki Pakarinen, pracownik serwisu Sony Ericsson w Szwecji powiedział:

Usterki wynikające z winy nieprawidłowego uszkodzenia telefonu zdarzają się niestety często.


Jakie typu są to najczęściej uszkodzenia? Czym spowodowane?
Najczęściej spotykanymi usterkami wynikającymi z niewłaściwego użytkowania telefonu są uszkodzenia elementów podatnych na działanie siły zewnętrznej – uszkodzenia wyświetlaczy, podzespołów płyty głównej (elementy SMD) spowodowane głównie nieumiejętnym otwieraniem telefonu przez osoby trzecie oraz telefony podatne na działania cieczy.


Czy klient oddając telefon zalany lub po upadku ma prawo domagać się naprawy w ramach gwarancji?
Każdy klient wnioskujący nieprawidłowość w działaniu telefonu marki Sony Ericsson ma prawo ubiegać się o naprawę w ramach gwarancji, jeśli dana usterka wskazuje na naprawę nieobjętą zakresem napraw w ramach prawa reklamacji, adnotujemy ekspertyzę, w której przedstawiamy powód, dla którego naprawa gwarancyjna nie może być zrealizowana.


Czy uszkodzenia powstałe w wyniku nieodpowiedniego użytkowania telefonu można naprawić w autoryzowanym serwisie poza gwarancją? Jakie są średnie koszta takiej naprawy?
Jesteśmy bezpośrednim przedstawicielem firmy Sony Ericsson w Szwecji i niezależnie od usterki mamy możliwość naprawy telefonu poza gwarancją, koszt usług oferowanych przez nasze pośrednictwo wacha się z zależności od wykonanych operacji.


Czy po wykonaniu takiej naprawy przywracana jest gwarancja producenta?
Po wykonaniu naprawy w serwisie autoryzowanym Sony Ericsson przywracamy gwarancję na poprawne działanie telefonu.

Dziękuję za rozmowę.

Tłumaczenie: Michał Mielewczyk

Ostatnie opinie internautów

looking4justice 19.12.2011 @ 19:37
u mnie też dziwna sprawa... w ciągu 2 lat użytkowania telefon lądował w serwisie 3 razy z tą samą usterką... po pewnym czasie używania telefon stwierdzał, że "karta sim nieaktywa" włączał się i wyłączał, przez chwile było dobrze i znowu. Odebrałam swój telefon kilka dni temu z adnotacją, że dokonano naprawy mechanicznej i usterki nie stwierdza się. Telefon pochodził normalnie 6h, po czym znowu zaczęło mu "odbijać" w identyczne sposób. Wróciłam do serwisu, usłyszałam, że teraz będzie to już naprawa pogwarancyjna bo przez 2,5 tyg. jak telefon leżał w serwisie, skończyła się gwarancja. Jak to jest? Czy na prawdę można oddać komuś nienaprawiony telefon i w żaden sposób nie można dociekać swoich praw?
Wiktoria 16.09.2016 @ 13:54
Mieszkam we Wrocławiu i gdy tylko coś się dzieje z moim telefonem udaję się do Telefonarium. Naprawiają telefon od ręki praktycznie, w dodatku nie zdzierają jak inne serwisy ;)

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 8 i 2 wynosi: