PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > 212 tysięcy użytkowników broadbandu w Multimedii

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/212-tysiecy-uzytkownikow-broadbandu-w-multimedii-3553.html
QR Code
212 tysięcy użytkowników broadbandu w Multimedii

Michał Gruszka, 28 lutego 2008, 12:20
Tagi: Multimedia Polska, statystyki, wynik finansowy

31 grudnia 2007 r. Grupa posiadała ponad 218.000 abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi, w tym blisko 44.500 abonentów pakietu Triple Play.

W czwartym kwartale 2007 r. Grupa odnotowała wzrost RGU netto (po uwzględnieniu utraty klientów) w łącznej ilości 44.976, w tym:

15.456 RGU telewizji kablowej (1)

21.776 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu (2)

6.345 RGU usług telefonii (w tym wzrost organiczny o 5.230 RGU w technologii VoIP po sieciach kablowych oraz wzrost o 1.115 RGU w sieciach PSTN (3))

1.944 RGU pośrednich usług głosowych, oraz

-545 spadek RGU programów Premium

(1) W tym wzrost o 11.401 RGU w wyniku akwizycji (ostatecznego przepisania umów abonenckich w związku z przejęciem 15 sieci kablowych, które miało miejsce w III kwartale, a także przejęć abonentów operatorów Margo-Sat i Sotel) przy jednoczesnym spadku organicznym o 6.782 RGU. Wzrost RGU telewizji cyfrowej w technologiach IPTV i DTV wyniósł łącznie 10.837 RGU.
(2) W tym wzrost organiczny o 14.396 RGU oraz wzrost o 7.380 RGU w wyniku akwizycji (abonenci operatorów Zicom, Margo-Sat, Intertel i Sotel).
(3) Na wzrost RGU w sieciach PSTN składa się podłączenie 3.712 RGU w wyniku akwizycji oraz spadek organiczny o 2.597 RGU.

Wskaźnik utraty klientów (ang. churn), definiowany jako stosunek liczby odłączeń odnotowanych na danej usłudze do liczby jednostek generowania przychodu (RGU) na początek danego okresu, wyniósł za dwanaście miesięcy 2007 r. 13,6% (1,1% średniomiesięcznie) w stosunku do 10,8% za dwanaście miesięcy 2006 r. (0,9%
średniomiesięcznie). Zwiększony poziom wskaźnika w stosunku do ubiegłego roku jest wynikiem wprowadzonych w roku 2007 podwyżek cen na usługi telewizji kablowej oraz rozwiązaniem niektórych umów z abonentami przejętych sieci. Dodatkowo w trzecim i częściowo czwartym kwartale 2007 r. na zwiększenie ilości odłączeń
miały wpływ przejściowe problemy z systemem bilingowym, które spowodowały błędy w fakturowaniu, a w konsekwencji rezygnację z usług części klientów.

Porównując wyniki za dwanaście miesięcy rok do roku, Grupa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 42,7 mln zł, tj. 11,3%, z poziomu 377,3 mln zł w 2006 r. do poziomu 420,0 mln zł w 2007 r. Główne czynniki wzrostu to wzrost bazy abonentów i cen telewizji kablowej (wzrost przychodów o 31,7 mln zł, łącznie z IPTV, DTV i programami Premium) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego Internetu (wzrost przychodów o 13,6 mln zł).

Kontynuacja trendu spadkowego w telefonii PSTN została w większości skompensowana przez dynamiczny wzrost liczby użytkowników telefonii VoIP, jednakże przychody z usług głosowych ogółem spadły o 6,0 mln zł w związku ze spadkiem przychodów z tytułu interkonektu hurtowego.

Porównując wyniki za dwanaście miesięcy rok do roku, Grupa odnotowała spadek zysku z działalności operacyjnej o 7,0 mln zł, tj. 6,8%, z poziomu 102,4 mln zł w 2006 r. do poziomu 95,4 mln zł w 2007 r.

Porównując wyniki za dwanaście miesięcy rok do roku, Grupa odnotowała wzrost EBITDA o 17,8 mln zł, tj. 9,4%, z poziomu 189,6 mln zł w 2006 r. do poziomu 207,4 mln zł w 2007 r.

Zysk netto spadł z 98.6 mln w 2006 r. do 60.3 mln zł w roku 2007.

reklama

Ostatnie opinie internautów

wezywiusz 28.02.2008 @ 16:05
Gratuluję i jednocześnie życzę kolejnej porcji świeżaków ;)

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Suma liczb 6 i 8 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości