PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Awaria w GaduAir

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/awaria-w-gaduair-8109.html
QR Code
Awaria w GaduAir

Maciej Celmer, 30 listopada 2010, 14:42
Tagi: awaria, Gadu-Gadu, GaduAir

Kolejny operator komórkowy posiada poważny błąd w systemie. Tym razem chodzi o GaduAir. Dowolny użytkownik internetu mógł przejrzeć bilingi każdego abonenta GaduAir, jeżeli znał jego numer telefonu lub GG.

Poza bilingami osoba chcąca uzyskać dostęp, mogła podglądać stan konta użytkownika oraz informacje o usługach dodatkowych.

Gadu-Gadu naprawiło problem i zablokowało nieautoryzowane dostępy do serwera, który przechowywał informacje. Osoba, która znalazła błąd dostała od firmy Gadu-Gadu pięć darmowych opisów graficznych ze strony gadudodatki.pl

Ostatni tydzień listopada potwierdził, jak dużą uwagę powinny firmy zwrócić na testowanie aplikacji, za pomocą których obsługiwani są klienci.

Źródło: niebezpiecznik.pl

reklama

Ostatnie opinie internautów

Jaceq 30.11.2010 @ 16:21
"pięć darmowych opisów graficznych ze strony gadudodatki.pl"

jaja sobie robią?!
seba 30.11.2010 @ 20:39
hehe, chłopaczyna wykrył im awarię i dostał czekoladę;] buahaha, poklepali go po głowie i podrapali po brzuszku;] a tak swoją drogą, czy tu niema jakiegoś nadużycia prawnego, nie zabezpieczyli poufnych danych...
emir 1.12.2010 @ 09:24
GaduAir ma też inny problem też dość poważny. Chodzi o znikające środki z konta. W bilingu nie ma śladu a kasa ginie. Systematycznie zgłaszam problem, kasę zwracają ale nic z tym nie robią. Chyba, że jest to zaplanowane działanie?
@Maciej Celmer 1.12.2010 @ 09:47
@emir opisz sprawę dokładnie na skrzynkę redakcyjną. Zajmiemy się tym i postaramy się wyjaśnić sprawę.
emir 1.12.2010 @ 10:31
@Maciej, sprawa chyba właśnie wyjaśniłem. Chodzi o promocję "wybrane numery" , którą ja przedłużam doładowaniami online. Właśnie ta usługa kosztuje 6pln. Dziwne tylko, że u mnie dzieje się to zazwyczaj w dzień kiedy otrzymywałem 10pln gratis za przeniesienie numeru. Na innym portalu odezwało się kilka osób z podobnym problemem, który też wystąpił kilka razy. Niestety GAduAir nie zwykło za takie utrudnienia dawać rekompensaty. Błędy w taryfikacji także kilkakrotnie już zgłaszałem ale to obecnie zdecydowanie rzadziej występuje.
marta 1.12.2010 @ 11:18
5 opisów graficznych... Jaka firma taka nagroda. Najzabawniejsze jest to, że z całą pewnością osobie tej nie zależy na tej nagrodzie ani trochę :) Trudno mi sobie wyobrazić osobę techniczną, która odkryła tę lukę, która ustawia sobie opis graficzny.
bosh 1.12.2010 @ 14:12
jakoś nie czaję, buahja śmiech na sali, GG to poważne jest?
DWalach 2.12.2010 @ 14:50
W poniedziałek jeden z naszych zagorzałych użytkowników zauważył lukę w zabezpieczeniach. Błąd umożliwiał chwilowy podgląd billingów. Osoba która znalazła lukę powiadomiła nas drogą mailową i wsparcie techniczne zareagowało natychmiast. Tak wiec nie ma obaw, ze sytuacja się powtórzy. GG stanęło na wysokości zadania i ...- nie tylko jak podali złośliwi - odwdzięczyło się kilkoma opisami do komunikatora. Składamy podziękowania dla Pana Jana G. za pomoc w tak
ważnej kwestii. Jak sam przyznał "zaproponowane podziękowanie jest adekwatne do poświęconego przeze mnie czasu", wiec żarty o kilku opisach ofiarowanych przez jednego z techników w ramach gratyfikacji i wdzięczności są co najmniej niestosowne. Mamy nadzieję, że nasza otwartość w komunikacji z Wami rozwieje obawy.
ja a nie kto inny 4.12.2010 @ 23:18
@DWalach- twoja wypowiedz to albo zaczepka albo kpiny?
Ale jestem klientem gaduair i nim pozostane.
pozdro dla kumatych

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 4 i 0 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości