PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Czekanie na czwartego

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/czekanie-na-czwartego-126.html
QR Code
Czekanie na czwartego

Piotr Baranowski, 15 stycznia 2007, 12:49
Tagi: Era, Heyah, Operatorzy, Project4 (P4), T-Mobile

Branża reklamowa z zainteresowaniem czeka na wejście nowego operatora, ale nie spodziewa się rewolucji w reklamie.

Firma P4, czwarty na polskim rynku operator telefonii komórkowej, zapowiada, że na wszystkie działania marketingowe (m.in. eventy, sponsoring, produkcja materiałów reklamowych) zamierza wydać 250 mln zł. Launch nowej marki rozpocznie się prawdopodobnie w marcu.

Chcemy mieć tańszą ofertę niż działający już operatorzy, a marketingowo być obecni w większości mediów


zapowiada Jacek Hensler, szef marketingu i członek zarządu spółki P4. Firma szuka agencji BTL do obsługi nowej marki. Przetarg, do którego zaproszono 13 agencji, ma zostać rozstrzygnięty do końca stycznia. W związku z pojawieniem się nowego gracza przedstawiciele branży reklamowej spodziewają się wzrostu - i tak już dużych - wydatków pozostałych telekomów na reklamę. Magdalena Sołtan-Zabielska, media group head z domu mediowego Universal McCann, uważa, że tegoroczny wzrost wartości rynku reklamowego w tej branży w porównaniu z ub.r. może wynieść nawet 15 proc.
Będzie on spowodowany przede wszystkim aktywnością mediową P4. Ale konkurencja rośnie telekomom także ze strony wirtualnych operatorów komórkowych, którzy spotęgują szum medialny


tłumaczy. Przedstawiciele operatorów unikają wypowiedzi na temat sytuacji na rynku po wejściu P4. W ub.r. (dane na koniec listopada, źródło: Expert Monitor) liderem pod względem wydatków na reklamę w mediach (oprócz outdooru) była Polska Telefonia Cyfrowa, która wydała ponad 285 mln zł. Na kolejnych miejscach uplasowały się Polkomtel (224,1 mln zł) i PTK Centertel (182,3 mln zł).

Branża reklamowa nieco sceptycznie podchodzi do zapowiedzi P4. Między innymi dlatego, że debiut nowej firmy ciągle przesuwa się w czasie.
Nie sądzę, żeby pod względem wydatków reklamowych nowy operator szybko dogonił obecnych już na rynku graczy


mówi Magdalena Sołtan-Zabielska. Pracownicy domów mediowych podkreślają, że wysokość wydatków nie jest gwarancją sukcesu kampanii.
Wydanie góry pieniędzy w mediach tradycyjnych nie przyniesie dużego efektu, ponieważ media te, a szczególnie telewizja, są już nasycone


mówi Katarzyna Pawłowska, media director domu mediowego Initiative Warszawa. Przekonuje, że aby dotrzeć do grupy docelowej, czyli mieszkańców dużych miast w wieku 25-35 lat, P4 potrzebne jest duże wsparcie ze strony mediów ambientowych. Potencjalni bowiem klienci P4 to ludzie wymagający, kreujący trendy, których trudno będzie zaskoczyć. Według media plannerów niełatwo będzie np. powtórzyć sukces kampanii z 2004 roku wprowadzającej markę Heyah.
Z ciekawością czekam na kampanię mediową nowej sieci, ale nie spodziewam się rewolucji

– mówi Katarzyna Pawłowska z Initiative Warszawa.
W drugim kwartale br. na polskim rynku pojawi się też marka komórkowa T-Mobile, która zastąpi Erę. Według Magdaleny Sołtan-Zabielskiej rebranding Ery nie wpłynie znacząco na wzrost wydatków reklamowych w skali roku.

Źródło: Press

reklama

Ostatnie opinie internautów

Brak komentarzy

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Suma liczb 1 i 8 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Nike Air Max 90 25th... 10.05.2017, 11:31

adidas tubular runner... 10.05.2017, 11:15

Adidas Superstar rosa 10.05.2017, 10:58

adidas originals... 10.05.2017, 10:44

men's air max 90... 12.01.2017, 09:15

Archiwum wiadomości