PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Era będzie tracić klientów?

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/era-bedzie-tracic-klientow-8823.html
QR Code
Era będzie tracić klientów?

Maciej Celmer, 21 marca 2011, 09:55
Tagi: badania, Era, Operatorzy, Orange, Play, Plus

Sieć Era powinna się bać odpływu klientów. Klienci sieci Play są zadowoleni z usług swojego operatora i najrzadziej myślą o jego zmianie - czytamy w GazeciePrawnej.

Takie wyniki prezentuje pierwsze w Polsce bezpośrednie badanie satysfakcji klientów telefonii komórkowej. Badanie zostało przeprowadzone przez Maison Institute.

Badanie zawierało pięć pytań zadanych respondentom:

  1. zadowolenie z usług,
  2. czy operator spełnił ich oczekiwania,
  3. referencje (czy poleciliby sieć swoim znajomym),
  4. relację ceny do jakości usług,
  5. lojalność.

Cezary Kaźmierczak, wiceprezes Maison Institute powiedział:

Po zebraniu wszystkich tych informacji okazało się, że najbardziej usatysfakcjonowani są klienci sieci Play i Plus. Choć same firmy twierdzą inaczej, to z badania wynika, że dla Polaków kluczową rolę w przypadku tego typu produktów odgrywa cena. Jakość jest podobna u wszystkich operatorów.

Źródło: Gazeta Prawna

reklama

Ostatnie opinie internautów

@Frasier 21.03.2011 @ 10:25
Klienci Play najrzadziej myślą o zmianie, bo decyzję związania się z nim dobrze przemyśleli. Część ma na pewno np. większą niż u innych operatorów tolerancję na niższą jakość usług i obsługi. NIe zgadzam się z ostatnim zdaniem. O ile jakość pod względem technicznym w Play się polepszyła, to bryndza w BOK jak był, tak jest i pewnie będzie dopóki będą opierać się tak mocno na outsourcingu.
Myślę, że pkt. 3 jest szczególnie mocny w Play, a to dlatego, ze nie tylko dają ciekawe bonusy za przejście, ale pozwalają też naprawdę tanio rozmawiać w sieci. Nie do x-numerów, ale w całej sieci. Czasem ludzie nie mogą wprost uwierzyć jak bardzo elstyczny jest ich prepaid... Tak jak już pisałem kiedyś - średnio 7,5 zł na 30 dni i mamy całą sieć bez ograniczeń, bez przymusu doładowań.
Ciekawe, jak bardzo z odświeżeniem FRESHa go popsują.
dawid9222 21.03.2011 @ 13:01
Frasier, racja, Play pod względem bonusów i promocji jest dość mocny. I pewnie to przyczyniło się do wyników tej ankiety.
To prawda, użytkownicy cenią sobie cenę, ale także relację ceny do jakości.
I wg mnie dobrze, że Play tak 'szaleje' z bonusami i promocjami. Dla innych sieci to znak, że też trzeba coś zorganizować, i to mi się podoba ;-)
M&M 21.03.2011 @ 13:23
zadowolenie z usług - ciekawe, czy klienci dodali do tego jakość obsługi, bo to się składa na całkoształt usługi.... Bez obsługi, to można mówić ewentualnie czy zasięg jest/nie ma, lub w jakiej technologii mam internet...
czy operator spełnił ich oczekiwania - jak wyżej. Jakie można mieć oczekiwania względem operatora? Albo działa zadowalająco, albo nie, resztę znam w momencie wiązania się z nim, więc jak można mówić o zaspokojeniu czegos, z czego zdawałem sobie sprawę?
referencje (czy poleciliby sieć swoim znajomym) - tak, to jest bardzo istotne. Ludzie nie mają czasu ani chęci grzebać w ofertach operatorów dla tych kilkuzłotowych oszczędności, zawsze wśród znajomych jest ktoś "znający się" i to celem operatorów powinno być stworzenie z takeigo kogoś ambasadora marki.
relację ceny do jakości usług - raczej tylko relację ceny w praktyce....
lojalność - to zabawne, operatorzy nie dbają o starych klientów. Rynek niby jest nasycony i powinno zależeć na utrzymaniu klienta, ale...
M&M 21.03.2011 @ 13:31
@Play - moi drodzy, Play już tak nie szaleje jak szalał, powiem więcej - widmo zrównującego się MTR będzie obniżać skalę tego szaleństwa, czy też nie bójmy się tego słowa - dumpingu cen. Telefony podrożały, maszty nowe się nie budują, jedynie prace konfiguracyjne dla nowych częstotliwości internetu... Wiele pokażą zapowiadane zmiany we Fresh i jeżeli np. zabiorą pakiet 30 zł za 10 zł (który jest znany tylko "wtajemniczonym" i próżno go szukać w P24), to można spodziewać się kolejnych złych ruchów. Mam nadzieję, że się mylę, bo potrzebny jest taki operator jak Play. Odnośnie tytułu wiadomości - nie sądzę, zeby Era traciła więcej niż już straciła. Rebranding nadchodzi, a to (chyba, że ktoś zacznie straszyć "Niemcem") spowoduje raczej napływ klientów. Co prawda dziś przeczytałem, że możliwe, że nowa marka będzie się nazywać T ("te" czy "ti" :-), co jest raczej pomysłem mocno średnim. Era ma potencjał i doświadczenie w oferowaniu pakietów usług, może uruchomi np. kanał Ektraklasy itd.
Cami 22.03.2011 @ 00:06
Dziwny ten tekst. Jak już tuż, tuż ma nadejść zamiana marki, co będzie wiązało się z ciągłą obecnością w mediach, to dziennikarz pisze o odchodzeniu z Ery. Ery przecież nie będzie :-), choć może DT zdecyduje się na stopniowe wycofywanie marki, tak jak kiedyś było z BASF? Dawne dzieje, ale byłtaki producent kaset magnetofonowych, lub kaset VHS, który umies***** na produktach dwie nazwy/loga, z biegiem czasu powiekszając jedną i zmniejszając drugą. Jest późno i nie pamietam :-P.
Wracając do Ery - technicznie i pod względem jakości obsługi jest dobrze. Pozostaje popracować nad ofertą, która nie jest "zbyt" atrakcyjna. Od dawna w Erze są najtańsze rozmowy międzynarodowe, a podobno nowa oferta ma pójść jeszcze dalej w tym kierunku.
@M&M - kanał ekstraklasy? Trudno w to uwierzyć, to Orange jest najlepiej przygotowane, bo już ma doświadczenie w produkcji kanału sportowego. Coś jest jednak na rzeczy, bo czytałam gdzieś, że Ekstraklasa ma przedłużyć o rok aktualne umowy i potem decydować.
keks 22.03.2011 @ 10:38
brzmi podobnie jak te propagandowe teksty dotyczące zadowolenia polaków z życia w ich cudownym kraju. Mam do czynienia z wszystkimi operatorami, PLAY ma najniższą jakość usług,wręcz żenująco niską. Biją wszystkich stawkami za usługi, ale jakość to nie porozumienie. Ich system działa sprawnie dopiero od dwóch tygodni, wcześniej ich klienci nie byli w stanie sprawdzić swoich finansów prze pół roku. każdy kto zdecydował się na drogę elektroniczną, nie miał dostępu do szczegółowych bilingów. Do tego cały HelpDesk to ściema, wprowadzają klientów w błąd, lub po prostu milczą, za co płaci klient :) Era nie ma sobie równych w obsłudze klienta, nikt w Polsce nie ma tak dobrze rozwiniętej obsługi klienta (nie mylić z ofertą). Jeśli ktoś sobie życzy profesjonalnej obsługi i najwyższej jakości usługi bez ściemy, to tylko Era. Orange to dla mnie kolejne nieporozumienie, teksty typy "proszę stać przy oknie, tam będzie zasięg" to norma. Plus ma dobry system, ale obsługa i stawki :). Pozdrawiam

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Suma liczb 1 i 15 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości