PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Kliencie muszą lepiej walczyć o swoje

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/kliencie-musza-lepiej-walczyc-o-swoje-721.html
QR Code
Kliencie muszą lepiej walczyć o swoje

Piotr Baranowski, 29 marca 2007, 19:14
Tagi: Orange

Polacy pod względem częstości zmian usługodawców wygrywają wszystkie Europejskie rankingi. Nie jest to jednak nic dziwnego, gdy operatorzy bardziej dbają o nowych klientów, a o dotychczasowych przypominają sobie, gdy Ci złożą rezygnację z usług.

Zmiana dostawców stała się w ciągu ostatnich sześciu miesięcy narodowym sportem Polaków. Awansowaliśmy w tej dyscyplinie z 11. na 1. miejsce - wynika z badań instytutu badawczego Research Now w największych 12 krajach Europy (m.in. Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Austrii oraz Szwecji - deklaracje 13 tys. osób), czytamy w Gazecie Wyborczej.

Według Research Now wynika, że najczęściej zmieniamy banki, ale często zmieniamy też operatorów komórkowych, dostawców usług internetowych oraz sklepy online. Głównym powodem takich wyników jest praktyka - "doceń starego klienta, dopiero gdy chce odejść", zauważa Wyborcza. Zapewne większość z nas o takim działaniu mogła przekonać się na własnej skórze.

Jeden z czytelników Gazety, abonent pełnego pakietu (tv+internet+telefon) sieci kablowej Aster, chciał przedłużyć swoją dotychczasową umowę jednak miał płacić więcej niż nowy klient. Zrezygnował z usług. Dopiero po kilku dniach jednak "znalazła" tańsza oferta. Czytelnik poinformował o tym swoich znajomych - wszyscy, co zagrozili odejściem otrzymali zniżkę.

Inny opisany przez Wyborczą przypadek dotyczy sieci komórkowej Orange. Do czytelnika, któremu kończyła się umowa na ofertę mix zadzwoniono z propozycją przedłużenia umowy na tych samych warunkach. Klient nie zgodził się tłumacząc, że nie może podjąć decyzji, bo telefon nie jest na niego. Po kilku dniach ponownie sieć Orange się odezwała proponując dodatkowo 25 zł na połączenia z numerami w Orange i na stacjonarne. Był także trzeci telefon z propozycją 12,5 zł na wszystkie numery.

Wypowiadający się dla Gazety eksperci mówią, że firmy działają według modelu, że trzeba zdobyć nowych klientów, starzy jakoś zostaną. Specjaliści od marketingu wspominają także o teorii dziurawego wiadra, która wychodzi z założenia, że zawsze więcej do niego wleje się nowych klientów niż ucieknie starych.

Źródło: Gazeta Wyborcza

reklama

Ostatnie opinie internautów

Brak komentarzy

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Różnica liczb 14 i 13 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Nike air max 90... 30.11.2017, 09:03

adidas superstar adicolor 30.11.2017, 08:56

Nike free bionic 30.11.2017, 08:50

Nike air max 1... 30.11.2017, 08:43

adidas adizero crazy... 30.11.2017, 08:36

Archiwum wiadomości