
QR CodeKomórki no-brand coraz silniejsze
Tagi:
Bezmarkowe telefony i smartfony z Chin zdobywają coraz większe udziały w rynkach rozwijających się. Najwięksi producenci z Nokią na czele mogą szybko tracić udziały - donosi RP.
Sprzedaż telefonów no-brand w trzecim kwartale wzrosła o 35 procent w ujęciu rok do roku. Wzrost, w całym roku 2010, może wynieść nawet ponad 30 procent.
Mediatek i Spreadtrum Communications, główni gracze na no-brandowym rynku, według informacji podanych przez Gartnera, znacząco zwiększyli sprzedaż w ciągu ostatniego roku. Główne rynki zbytu bo-brandowych produktów to: Rosja, Ameryka Łacińska, Indie i Afryka.
Według wyliczeń Gartnera, sprzedaż komórek wyprodukowanych przez firmy spoza pierwszej dziesiątki w trzecim kwartale wzrosła o 88 mln. W zeszłym roku wynosiła ona 50 mln, a obecnie wynosi 138 mln.
Carolina Milanesi, analityk Gartnera powiedziała:
Ich rosnąca pozycja powinna martwić Nokię bardziej niż jakiegokolwiek innego producenta. Nokia jest bardzo silna w segmencie najprostszych komórek. Jednocześnie uwaga chińskich producentów koncentruje się nie tylko na tego typu sprzęcie. Zaczynają oni produkować także smartfony
Źródło: rpkom.pl
Ostatnie opinie internautów
Brak komentarzyPisz komentarze i wygrywaj nagrody