PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Konieczna była interwencja UKE ws. wolnego Internetu w TP

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/konieczna-byla-interwencja-uke-ws-wolnego-internetu-w-tp-507.html
QR Code
Konieczna była interwencja UKE ws. wolnego Internetu w TP

UKE, w związku z licznymi skargami otrzymanymi w lutym od użytkowników neostrady tp dotyczącymi niskiej prędkości transmisji danych występujących przy korzystaniu z usługi m.in. w strefach numeracyjnych 62 i 65, interweniował w Telekomunikacji Polskiej. Powody były dwa - konieczność rozbudowy sieci szkieletowej i chwilowy boom związany ze zniesieniem limitu transferu.

Problemy z korzystaniem z usługi neostrada tp w początkowych dniach lutego są w TP przedmiotem analizy ruchu związanego ze świadczeniem usług opartych na sieci IP/ATM. TP odnosząc się do konkretnych przypadków dotychczasowych użytkowników neostrady tp (wykorzystując wiedzę pochodzącą z ww. analizy) stwierdziła, iż w strefach numeracyjnych 62 i 65 użytkownicy usługi neostrada tp korzystają z jednego z traktów ATM, które zostały zdefiniowane jako tzw. "wąskie gardło". Do takiego traktu, jak i dla wszystkich pozostałych łączy, prowadzone są inwestycje, których efektem będzie zwiększenie ich przepustowości.

Planowane zakończenie większości z tych inwestycji to przełon I i II kwartału. Inwestycje te powinny w wystarczającym stopniu zapewnić przepustowość sieci dla klientów neostrady tp. Ponadto prowadzone są działania, mające na celu poprawienie jakości usług w zagrożonych regionach. Działania te polegają na "przepinaniu" klientów na mniej obciążone trakty.

Na bazie m.in. wyników z analizy ruchu w sieci polpak tp stwierdzono znaczny wzrost ruchu w sieci IP - od momentu uwolnienia limitu transferów dla neostrady tp. TP zaobserwowała 70-procentowy wzrost ruchu peer-to-peer (pobieranie dużych plików z sieci: pobieranie filmów, plików muzycznych) w sieci szkieletowej, co w efekcie wywołało przeciążenie sieci. Wzrostowi ruchu w sieci towarzyszył wzrost, pomiędzy 9. a 12. lutego ilości zgłoszeń na infolinię 800-102-102 (obsługa klientów neostrady tp), dotyczących problemów z transferem/limitem transferu, lub awarią sieci. Według oświadczeń TP, obecnie sytuacja stabilizuje się, natężenie ruchu w sieci maleje. Ma to niewątpliwie związek z przeminięciem boomu zainteresowania użytkowników Internetu, po zniesieniu limitu transferu danych w sieci.

Jednocześnie TP poinformowała Prezesa UKE o polityce rozpatrywania reklamacji dotyczących problemów z neostradą tp. Wynika z niej, że w przypadku niemożności zapewnienia (w aktualnych warunkach technicznych) świadczenia usługi na satysfakcjonującym Klienta poziomie - proponowana jest Klientowi migracja "w dół", czyli zmiana opcji usługi na niższą, bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

reklama

Ostatnie opinie internautów

Brak komentarzy

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Różnica liczb 13 i 11 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Nike Air Max 2017... 28.08.2017, 10:12

New adidas superstar sale 28.06.2017, 11:12

nike air max 1 ultra... 28.06.2017, 10:53

nike free 4.0 flyknit... 28.06.2017, 10:37

Nike Air Max 90 Ultra... 28.06.2017, 10:12

Archiwum wiadomości