PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Netia w 1Q2011

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/netia-w-1q2011-9121.html
QR Code
Netia w 1Q2011

Maciej Celmer, 5 maja 2011, 15:11
Tagi: Netia, wyniki, Wyniki finansowe

Netia w pierwszym kwartale odnotowała wzrost abonentów usługi internetowej do 704 tys oraz spadek liczby abonentów usług głosowych o 4,9 tys.

W pierwszym kwartale 2011 roku baza klientów usług szerokopasmowych sieci Netia wzrosła do 704 tys. na dzień 31 marca 2011 roku co stanowiło wzrost o 2% (z poziomu 690 247) w porównaniu z czwartym kwartałem 2010 roku oraz o 17% (z poziomu 603 367) w porównaniu z pierwszym kwartałem 2010 roku. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,5% z 10,5% na dzień 31 marca 2010 r.

Baza klientów usług głosowych (własna sieć, WLR i LLU) wyniosła 1 225 967 na dzień 31 marca 2011 r. w porównaniu do 1.230.965 na dzień 31 grudnia 2010 r. oraz 1 173 008 na dzień 31 marca 2010 roku. W I kw. 2011 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 4,9 tys., co było głównie związane z odchodzeniem klientów od tradycyjnych usług głosowych świadczonych za pomocą linii analogowych. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy do poziomu 13,4% z 11,8%. Na dzień 31 marca 2011 r. usługi dla 32% klientów usług głosowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii.

Na dzień 31 marca 2011 r. Netia miała 535 uwolnionych węzłów LLU z dostępem do około 4,4 mln linii i obsługiwała na nich 146 tys. klientów usług szerokopasmowych. Netia zakłada uwolnienie łącznie 700 węzłów LLU z dostępem do około 5 mln klientów do końca 2011 r.

Przychody Netii za pierwszy kwartał 2011 r. wyniosły 401,2 mln złotych, rosnąc o 4 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r. i o 2 proc. w stosunku do IV kw. 2010 roku. Skorygowany zysk EBIDTA wyniósł 101,5 mln zł. Jego znaczący wzrost jest wynikiem powiększającej się bazy klientów, stabilizującego się poziomu ARPU oraz wzrostu udziału usług oferowanych na bazie LLU.

W 2011 roku firma zamierza powiększyć bazę klientów usług szerokopasmowych do poziomu 780 - 800 tys. poprzez dalszy wzrost organiczny. Zakłada również, że ewentualne przejęcia sieci ethernetowych pozwolą uzyskać wyższą liczbę przyłączeń.

Podtrzymana prognoza przychodów na koniec 2011 r. to ponad 1,6 mld zł, EBITDA powyżej 405 mln zł, EBIT powyżej 70 mln zł, wolne środki pieniężne na poziomie ponad 170,0 mln zł, natomiast wydatki inwestycyjne mają osiągnąć kwotę 230,0 mln zł.

Źródło: Netia

reklama

Ostatnie opinie internautów

Frasier 6.05.2011 @ 09:56
Widać spadek dynamiki w BSA i to znaczny. W sumie nie ma się co dziwić, bo Neostrada jest już w bardzo podobnej cenie... Netia próbowała "uciec do przodu", wprowadzające te swoje No Limits (i śmieszne kropki) - to ciekawe posuniecie, ale jednocześnie wyraźne pogodzenie się z utratą klientów szukających mniej niż <10 Mbps, bo tutaj ten próg 60 zł za sam internet to za dużo... Do tego jeden format planu telefonicznego na uszczęśliwienie wszystkich - TP poszła po rozum do głowy i wprowadziła ab. "na odbieranie" za 34 zł, Netia kiedyś miała ciekawe kwotowe ab., czyli obejmujące też komórki itd. Nieograniczone stacjonarne nie są jakimś mega magnesem... Do tego budują LLU w atrakcyjnych rynkach, gdzie są albo kablówki, albo lokalni dostawcy, którzy często są tańsi... Niech i już to T-Mobile kupi to może zacznie się coś dziać w prawdziwych ofertach pakietowych, a nie ten pseudo internet (parametry) na Play, czy voice tylko dla biznesu. Sam nie wiem czy zostawać z Netią
Frasier 6.05.2011 @ 09:58
Zapomniałem o tej ich "umowie na czas nieokreslony" i brakiem zobowiązań... Zagrywka godna Tele2, zamieniamy karę umowną na opłątę aktywacyjną znikającą po 24M i szafa gra :-). Jasne, jej wysokość nie powala, ale po co otwarcie komunikują umowę na czas nieokreślony, jeżeli jej wcześniejsze zerwanie jak najbardziej wiąże się z konsekwencjami finansowymi?
Asia 9.05.2011 @ 14:25
opcja z opłatą aktywacyjną znikającą dopiero po 2 latach, rzeczywiście nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Osobiście nie lubię, na aż tak długo wiązać się z operatorem w ramach jednej promocji. Wolę umowy 12 miesięczne, jak jest to przykładowo przy Neostradzie. No ale wiadomo, każdy wybiera to co mu bardziej pasuje.

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 1 i 3 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości