PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Nokia przystąpiła do programu WWF Climate Savers

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/nokia-przystapila-do-programu-wwf-climate-savers-3255.html
QR Code
Nokia przystąpiła do programu WWF Climate Savers

Michał Gruszka, 1 lutego 2008, 12:32
Tagi: Ekologia, Nokia

Firma Nokia przystąpiła do programu WWF Climate Savers, zobowiązując się do kontynuowania swoich chlubnych tradycji proekologicznych poprzez zwiększanie wydajności energetycznej oraz redukcję emisji dwutlenku węgla w ramach całej swojej działalności. Firma dąży do oszczędzania energii na różne sposoby, między innymi poprzez zmniejszenie o połowę zużycia energii przez ładowarki urządzeń będących w trybie gotowości, używanie ekologicznych źródeł energii elektrycznej do zasilania 50% obiektów do roku 2010 oraz redukcję ogólnego zapotrzebowania na energię o 6% do roku 2012.

Cele te stanowią element obecnej strategii firmy Nokia mającej na celu zapobieganie zmianom klimatu. O zaangażowaniu firmy w tę dziedzinę świadczy przystąpienie do programu WWF Climate Savers, w ramach którego jedna z największych na świecie organizacji proekologicznych współpracuje z biznesem na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu.

dyrektor generalny WWF James P. Leape powiedział:

WWF wysoko ceni zobowiązania firmy Nokia w ramach programu Climate Savers, które mają na celu znaczące oszczędności energii zarówno w działalności firmy, jak i w wykorzystaniu jej produktów. Przystąpienie do programu firmy międzynarodowej o uznanej marce wśród konsumentów wzmacnia nasze przesłanie: musimy i możemy działać globalnie oraz szybko na rzecz ochrony klimatu.


Kirsi Sormunen, wiceprezes ds. ekologicznych firmy Nokia powiedziała:
Jako największa na świecie firma z branży komunikacji mobilnej, ponosimy odpowiedzialność za rolę, jaką odgrywamy w reagowaniu na zmiany klimatu. Nie chodzi tu o ofiarne gesty, tylko o codzienne działania, które — biorąc pod uwagę skalę naszej działalności oraz 900 milionów użytkowników urządzeń Nokia na całym świecie — mogą mieć olbrzymi wpływ. Ma to także znaczenie biznesowe, ponieważ pomaga nam w znajdowaniu nowych sposobów na wydajność i innowacyjność.

Zobowiązania firmy Nokia w ramach programu WWF Climate Savers wynikają z dotychczasowych osiągnięć firmy w zakresie zwiększania wydajności energetycznej. Firma stawia sobie między innymi następujące cele:

Wydajność energetyczna produktów
Około dwóch trzecich energii zużywanej przez telefon komórkowy marnuje się, gdy telefon jest w pełni naładowany i odłączony, ale ładowarka pozostaje podłączona do kontaktu. Przez ostatnie 9 lat firma Nokia zredukowała średnią ilość energii zużywanej w ten sposób przez ładowarki o ponad 50%, a jej najlepsza w swojej klasie ładowarka potrzebuje zaledwie jednej dziesiątej energii zużywanej przez jej zwykłe odpowiedniki.

Nokia dąży do zredukowania średniego zużycia energii przez bezczynne ładowarki o kolejne 50% do końca roku 2010. Do końca roku 2008 firma wprowadzi także we wszystkich swoich produktach komunikaty przypominające użytkownikom o konieczności odłączenia ładowarki od kontaktu po pełnym naładowaniu.

Biura i zakłady
W latach 2003–2006 dzięki projektom na rzecz oszczędzania energii w obiektach firmy Nokia w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Chinach zmniejszono ogólne zużycie energii o 3,5%. Obecnie Nokia dąży do uzyskania dalszych oszczędności w latach 2007–2012. Mają one wynieść 6% poziomu z roku 2006.

Ekologiczne źródła energii
25% używanej obecnie energii elektrycznej w firmie Nokia na całym świecie pochodzi ze źródeł ekologicznych. Firma planuje zwiększenie tego poziomu do 50% w roku 2010.

O WWF
WWF jest globalną organizacją na rzecz ochrony środowiska i należy do grona największych oraz najbardziej cenionych niezależnych organizacji działających na tym polu. WWF ma globalną sieć działającą w ponad 100 krajach oraz niemal 5 milionów zwolenników.

Misją WWF jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego naszej planety i stworzenie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą, poprzez ochronę biologicznego zróżnicowania świata, zapewnienie zrównoważonego wykorzystania źródeł energii odnawialnej oraz promocję redukcji zanieczyszczeń i nieekonomicznej konsumpcji.

WWF Climate Savers
Program WWF Climate Savers powstał w roku 1999 i zrzesza obecnie 14 wielkich firm międzynarodowych, które zmniejszają globalną emisję zanieczyszczeń o ponad 10 milionów ton dwutlenku węgla rocznie. Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.panda.org/climatebusiness

Nokia jest partnerem WWF od roku 2003.

reklama

Ostatnie opinie internautów

Brak komentarzy

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 1 i 9 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości