PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Plus "gubi" numery PESEL, co utrudnia przenoszenie numerów

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/plus-gubi-numery-pesel-co-utrudnia-przenoszenie-numerow-6340.html
QR Code
Plus "gubi" numery PESEL, co utrudnia przenoszenie numerów

Sieć Plus (Polkomtel) ma spore problemy ze stabilnym działaniem swoich systemów teleinformatycznych. Z informacji przekazanych nam przez czytelników wynika, że obecnie "zagubiono" numery PESEL, co w praktyce uniemożliwia przeniesienie numerów między sieciami w jeden dzień - wynika z ustaleń portalu PasjaGSM.pl

Numery PESEL zniknęły z zarejestrowanych kont pre-paid (np. Simplus) przy migracji numerów między platformami obsługujących je - tyle nieoficjalnie. Ciekawostką jest to, że JEDYNYMI UTRACONYMI DANYMI SĄ NUMERY PESEL. Podczas procesu przenoszenia numerów między sieciami są to dane krytyczne, bez których nie uda się szybko zrealizować wniosku.

Plus odmawia przenoszenia numerów, w których użytkownicy "nie mają" PESEL. Muszą oni udać się do punktu sprzedaży operatora i zaktualizować swoje dane osobowe, co i tak nie oznacza automatycznego zapisania tego numeru w systemie. Dlaczego? Wczoraj podczas naszej wizyty w salonie firmowym udało się po drugiej próbie.

Skandaliczne jest jednak to, że Polkomtel S.A. nie zabezpieczył swoich systemów teleinformatycznych w należyty sposób, tak aby podczas migracji systemów nie "gubił" krytycznych danych. Konsumenci mogą w tej sprawie powiadomić Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Co na to operator? Być może dziś otrzymamy oficjalne stanowisko, w którym wyjaśni przyczyny problemów.

Źródło: PasjaGSM.pl

reklama

Ostatnie opinie internautów

Kick 21.08.2009 @ 11:41
To, że Polkomtel ma systemy, które żyją swoim rytmem to wiem jako były pracownik. Tam ciągle się coś zawiesza, sypie, przestaje działać na kilka godzin. Współczuję pracownikom Help Desk tej firmy bo wiem, że mają więcej do roboty niż sprzątaczka.
A ponadto systemy Polkomtel potrafią gubić wiele innych danych niż tylko PESEL ale o tym się nie mówi. Potem konsultant do którego dzwoni klient musi wypytywać różne dziwne rzeczy aby uzupełnić braki. Eh szkoda wogóle gadać.
odchodzi4 21.08.2009 @ 23:57
plus gubi nr PESEL a play gubi(kasuje) reklamacje złozone przez klienta
Mirekb 22.08.2009 @ 08:10
Skargi do uke i giodo powinny dac efekt.co wiecej uwazam to za celowe dzialanie polkomtel jeszcze s.a.
Gormar 22.08.2009 @ 17:49
@Kick. Moim zdaniem takie działanie Polkomtela jest najlepszym standardem ochrony danych osobowych i GIDO nic z tym nie zrobi. Przecież danych których nie ma nie trzeba chronić ;).
@odchodzi4. Słyszałem już podobne pogłoski. Kiedyś tak samo mówiono o zgłoszeniach na BlueLine w TPSA. Nie sądzę, aby w poprawnie wykonanym systemie obłsugi konsultant mógł skasować zgłoszenie bez pozostawienia o tym śladu.
Robo 22.08.2009 @ 18:38
Nie powinno być taj Plus gubi PESELE a Play wystawia dane na śmietnik. Wtedy okazujemy fakty. Może to dlatego w tych sieciach tyle czasu zajmuje, jak jest bajzel to tak to właśnie jest. Potem jeden na drugiego zwala...
spiro 23.08.2009 @ 12:34
Gormar: a jeśli to nie konsultanci kasują niewygodne zgłoszenia??? lepiej zatem zglaszac reklamacje papierowo - mamy w końcu XXI wiek ;)

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Różnica liczb 5 i 2 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości