PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Ponad milion wysłanych MMS'ów w Plusie

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/ponad-milion-wyslanych-mms-ow-w-plusie-5274.html
QR Code
Ponad milion wysłanych MMS'ów w Plusie

Piotr Baranowski, 29 grudnia 2008, 14:09
Tagi: MMS, Plus, Polkomtel, SMS, statystyki

W okresie tegorocznych świąt Bożego Narodzenia (23 - 26.12.br.) klienci sieci Plus wysłali blisko 1.1 mln wiadomości multimedialnych MMS oraz ponad 280 mln SMS-ów, czyli o ponad 14% wiadomości SMS więcej niż przed rokiem.

Liczby te nie obejmują MMS-ów i SMS-ów wysłanych z aplikacji, np. z bramek SMS-owych, ani też wiadomości otrzymanych przez klientów Plusa. Najwięcej SMS-ów - ok. 116 mln - wysłano w Wigilię. Tego dnia między godziną 15.00 a 16.00 użytkownicy sieci wysyłali 3150 SMS-ów na sekundę.

reklama

Ostatnie opinie internautów

Blk 29.12.2008 @ 17:21
nie ma się co tak emocjonować, że w użytkownicy Plusa wysłali ponad milion MMS-ów, skoro Orange w tym roku króluje - i w wysyłaniu SMS-ów (pół miliarda) i MMS-ów - ok.1,6 mln. :)
mati21pi 29.12.2008 @ 19:20
Liczby te świadcza jedynie o tym, ze Polacy wola wysyłać jakieś wierszyki skopiowane z internetu, zamiast zlozyc kazdemu indywidualne życzenia, a przede wszystkim szczere, szkoda, że liczba tego typu życzeń ciągle rośnie.
mariusz9a 30.12.2008 @ 01:18
Moim zdaniem wyniki Orange są zafałszowane. Wynikają albo z błędnego naliczania (każdy SMS jest w sieci liczony dwa razy – jak znajda się ciekawscy to wyjaśnię dlaczego), albo w statystykach uwzględniono bramki SMS. Wniosek taki dlatego, ponieważ klienci Orange niczym nie różnią się od klientów Ery i Plusa jeśli chodzi o profil korzystania z telefonu, w poprzednich latach również klienci Orange używali telefon niemalże identycznie jak klienci Ery i Plusa. Więc skąd nagle wzrost o 100% w stosunku do dwóch pozostałych operatorów?:>
futrzasty 30.12.2008 @ 22:12
@mati21pi: albo połamać się internetowym opłatkiem zamiast przyjść i zrobić to prawdziwym. Taka widocznie mentalność polaków- leni.
@mariusz9a: jakbyś mógł, to wyjaśnij, bo brzmi to cokolwiek ciekawie.
mariusz9a 30.12.2008 @ 22:20
@futrzasty:
Już wyjaśniam... Otóż SMS zamykany wewnątrz własnej sieci operatora jest widziany przez niego jako dwa SMSy tak zwany MO (mobile originated) oraz jako MT (mobile terminated). Najprawdopodobniej Orange sczytał licznik nie z tego systemu co rok wcześniej i wszystkie SMSy zamykane wewnątrz własnej infrastruktury zostały wzięte do statystyk dwukrotnie co jest bardzo prawdopodobne. Także Orange nawet nie specjalnie mogło podać nie te statystyki co trzeba ;-) Stąd aż tak wielki wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim oraz w stosunku do innych operatorów.
raf56 31.12.2008 @ 06:18
mariusz9a napisał:"w poprzednich latach również klienci Orange używali telefon niemalże identycznie jak klienci Ery i Plusa".No nie wiem czy identycznie.Patrząc na statystyki z roku 2007 jednoznacznie widać,że operatorzy Orange i Plus odnotowywali wzrost o 100% w stosunku do roku ubiegłego,Era ok. 90% w stosunku do roku 2006.W roku 2006 kolejno Era,Orange,Plus osiągnęli wynik:180,100,70 mln wysłanych sms-ów,w roku 2007:375,231,175 mln w roku 2008:380(także odebrane),500,280.Jeśli spojrzeć na Orange to co roku odnotowuje ona wzrost na poziomie około 130% do roku ubiegłego,Plus regularnie ok. 105%,dziwi mnie jedynie,że Era w porównaniu do ubiegłego roku odnotowała jedynie wzrost o 5 mln
Takie są statystyki ale wiadomo,że nie zawsze są obiektywne,tak może być i w tym przypadku,gdyż możliwe,że co niektórzy z operatorów
uwzględnili to czego uwzględniać nie powinni bądź po prostu wkradły się tam jakieś błędy,ale kto wie, możliwa może być również wersja opisana powyżej przez mariusz9a.
mariusz9a 31.12.2008 @ 12:49
@raf56
Fakt, Orange zawsze miało trochę więcej niż inni. Ja ma takie pytanie, skąd wziąłeś te statystyki PTC? Bo oni zawsze podają SMSy wysłane i odebrane, więc ciężko jednoznacznie oszacować ile tak naprawdę jest tych wysłanych. Patrząc na siebie to zawsze w święta mam więcej wysłanych niż odebranych (niektórzy nie odpisują). Policzyłeś to tak na oko czy jednak są gdzieś statystyki tylko dla wysłanych?
raf56 1.01.2009 @ 20:25
mariusz9a-statystyki podane przeze mnie dla PTC odnoszą się do sms-ów wysłanych i odebranych,niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć tylko dla wysłanych.Swoją drogą ciekawi mnie dlaczego swoich statystyk nie podał Play.
Rzecznik Play-a Marcin Gruszka poinformował na swoim blogu,że statystyk z tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia nie będzie „No cóż zdecydowanie poprawiliśmy ubiegłoroczny wynik, ale czy jest sens ścigać się naszymi milionami w wyścigu z molochami i ich miliardami SMS-ów?”Może i sensu zbytniego nie ma ale skoro "zdecydowanie" poprawili swój wynik to dlaczego tym się nie pochwalić?W zeszłym roku
użytkownicy sieci Play wysłali w Wigilię : 9 mln SMS-ów i 350 tys. MMS-ów i ogółem w Święta: 20 mln SMS-ów i 550 tys. MMS-ów.Decyzja Play mnie trochę dziwi,gdyż w zeszłym roku nie bali się podawać swoich statystyk a w tym?Możliwe,że ma to związek z awarią
do której doszło podczas Świąt i jednak wpłynęło to znacząco na wynik i wcale nie jest on imponujący.

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Suma liczb 6 i 10 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości