PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Przenoszenie numeru z WLR

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/przenoszenie-numeru-z-wlr-1381.html
QR Code
Przenoszenie numeru z WLR

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował swoje stanowisko dotyczące możliwości przenoszenia telefonu do nowej lokalizacji, w przypadku korzystania z usługi WLR.

Zdaniem UKE przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji dla Abonenta TELE 2 Polska Sp. z o.o., Telefonii Dialog S.A. lub innego operatora WLR (usługa WLR - Wholesale Line Rental - hurtowy dostęp do sieci telekomunikacyjnej TP) odbywa się dokładnie w ten sam sposób, jak w przypadku Abonentów Telekomunikacji Polskiej S.A.

Wniosek w sprawie przeniesienia numeru, abonent składa do swojego operatora, u którego opłaca abonament telefoniczny. W każdym przypadku na operatorze, z którym wiąże nas umowa o abonament telefoniczny, spoczywa obowiązek dokonania przeniesienia (w przypadku operatora WLR faktycznego przeniesienia numeru dokonuje TP na wniosek tego operatora, ale nie ma to znaczenia dla abonenta).

Na podstawie złożonego wniosku realizacja przeniesienia numeru do nowej lokalizacji następuje w przeciągu 21 dni od daty złożenia wniosku. O terminie przeniesienia numeru do nowej lokalizacji operator zawiadamia Wnioskodawcę pisemnie w terminie 14 dni począwszy od dnia złożenia wniosku.

Kiedy Operator może odmówić przeniesienia numeru przy zmianie lokalizacji.

Odmowa może zostać udzielona Abonentowi w sytuacji, gdy:

  • brak jest możliwości technicznych realizacji przeniesienia numeru,
  • gdy lokalizacja Abonenta znajduje się poza obszarem sieci lub poza daną strefą numeracyjną.

Powyższy brak możliwości technicznych przeniesienia numeru przy zmianie lokalizacji zgodnie z art. 70 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego z dnia 16 lipca 2004 roku winien zostać potwierdzony decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej:

a) w przypadku decyzji Prezesa UKE zawieszającej uprawnienia z powodu braku możliwości technicznych, operator powiadamia abonenta o odmowie przeniesienia i wskazuje termin jego realizacji w przyszłości wynikający z decyzji Prezesa UKE,
b) w przypadku decyzji Prezesa UKE odmawiającej zawieszenia uprawnienia, wniosek Abonenta zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia Operatorowi powyższej decyzji.

Gdy zachodzi jedna z podanych wyżej okoliczności, Operator powiadamia Abonenta o braku możliwości realizacji przeniesienia numeru przy zmianie lokalizacji na piśmie wraz z uzasadnieniem w terminie 21 dni od daty złożenia wniosku.

W przypadku braku realizacji lub niewłaściwej realizacji wniosku/uprawnienia, Abonent może w każdym czasie wystąpić do Prezesa UKE z wnioskiem o interwencję.

reklama

Ostatnie opinie internautów

Brak komentarzy

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Suma liczb 13 i 5 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości