PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Przenoszenie w jeden dzień z/do Play i Ery to fikcja

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/przenoszenie-w-jeden-dzien-z-do-play-i-ery-to-fikcja-6168.html
QR Code
Przenoszenie w jeden dzień z/do Play i Ery to fikcja

Łukasz Roguski, 9 lipca 2009, 13:10 (ostatnio zmodyfikowano w czwartek, 9 lipca 2009 o 15:56)
Tagi: Era, MNP, Play, przenoszenie numerów

Niemal 36 godzin trzeba czekać na przeniesienie numeru między Play a Erą jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z regulacji, które weszły w życie w poniedziałek. W drugą stronę to "oszczędność" kilkunastu godzin. Ani Era ani Play nie poradziły sobie z przeniesieniem na czas kilku testowanych przez portal PasjaGSM.pl numerów.

Sporym problemem jest również fakt, że ŻADEN ze złożonych wniosków NIE został przeniesiony zgodnie z wprowadzonymi regulacjami. Numery były głuche przez ponad 24 godziny, podczas, gdy Prawo Telekomunikacyjne oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury wyraźnie wskazują, że telefon (numer) może nie działać tylko przez trzy godziny i to tylko między północą a trzecią na ranem - tak aby było to jak najmniej uciążliwe dla abonentów.


Szczegóły testów opublikujemy niebawem.
Braliśmy pod uwagę wyłącznie operatorów, którzy mają własne punkty sprzedaży oraz NIE złożyli wniosków do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o zawieszenie uprawnień abonentów wynikających ze zmienionego Rozporządzenia.

Innym założeniem było to, że są to numery macierzyste oraz wcześniej zarejestrowane.

Scenariusz testów:
- dwie wizyty u każdego operatora - ok. południa oraz wieczorem (ok.19) - przenoszenie Play (Play Fresh)<->Era (TakTak)
- aktywacja startera
- raport z przebiegu procesu MNP /publikacja niebawem/

Podstawowe nieprawidłowości:
- numery zgłoszone do przeniesienia wieczorem zostały wyłączone tuż po północy - mimo, że nowe karty sim (w Play była wydana dopiero następnego dnia) były nieaktywne przez następne kilkanaście godzin (lub nawet kolejną dobę).
- komunikaty (SMS) z informacją o kolejnych krokach procesu przeniesienia były wysyłane pod NIEAKTYWNE numery telefonów - brak informacji zwrotnej ze strony operatorów.
- informacja na łamach playmobile.pl niekompletna i nieaktualna.
- numery były NIEAKTYWNE PRZEZ PONAD 24 godziny
- Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta Tak Tak - brak możliwości przyjęcia przez konsultanta zgłoszenia reklamacyjnego w sprawie procesu MNP (nieaktywne konto, itp.) - oraz brak jakikolwiek informacji na temat przewidywanego czasu aktywacji numeru.
- brak aktywnego numeru u starego operatora tuż przed aktywacją u nowego.

CDN...

Źródło: PasjaGSM.pl

reklama

Ostatnie opinie internautów

AWarszawski 13.07.2009 @ 10:02
Camel zgadzam się ale pamiętaj, że Telepolis napewno kilka kart tylko sprawdził a ja jako pracownik Ery przenoszę dużo numerów i wiem jaka jest panika w sieci i ile się czeka
piotrek 13.07.2009 @ 13:09
linczel wyobraż sobie ze wiem do duzo lepiej od Ciebie , racuje w tym biznesie od 3 lat

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 1 i 2 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości