PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Sferis: Najpierw franczyza, potem giełda

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/sferis-najpierw-franczyza-potem-gielda-2835.html
QR Code
Sferis: Najpierw franczyza, potem giełda

Michał Gruszka, 14 grudnia 2007, 11:57 (ostatnio zmodyfikowano w piątek, 14 grudnia 2007 o 11:58)
Tagi: Sferis

Sferis, spółka zależna notowanego na GPW Action S.A. rozpoczęła realizację nowej strategii rozwoju. Na początku 2008 roku firma ruszy z budową sieci franczyzowej. Spółka będzie rozwijać równolegle dwie sieci sprzedaży - salony ze sprzętem IT pod marką Sferis oraz punkty sprzedaży Orange. Sferis planuje także debiut na GPW.

Najpóźniej do 2012 roku spółka zamierza otworzyć 150 sklepów pod marką Sferis oraz 100 punktów sprzedaży Orange. Strategia firmy zakłada, że ponad połowa sklepów będzie funkcjonować w oparciu o system franczyzowy, który ruszy już w pierwszym kwartale 2008 roku. Przyszli partnerzy sieci, oprócz wyboru jednego z konceptów, będą mieli również możliwość łączenia obu marek - sprzedaży sprzętu IT wraz usługami telekomunikacyjnymi. Realizacja obecnej strategii rozwoju Sferis potrwa do 2012 roku. Inwestycja sfinansowana będzie w pierwszym etapie ze środków własnych, natomiast w dalszej kolejności z planowanej emisji akcji na GPW. Obecnie firma zarządza siecią 53 sklepów własnych.

Marek Balawejder, Prezes Zarządu Sferis powiedział:

Przynależność do Grupy Action pomaga nam w realizacji celów inwestycyjnych, przy jednoczesnym zachowaniu niezależność działania. Obecnie naszym celem jest stabilna budowa dwóch sieci i konwergencja sprzedaży sprzętu IT z usługami telekomunikacyjnymi. Już teraz mamy największy udział w sprzedaży usług Orange spośród wszystkich sieci specjalistycznych.

Realizację strategii nowy zarząd Sferis zaczął od zmian strukturalnych i kadrowych w spółce. Ich celem była poprawa zarządzania procesami zakupów i sprzedaży, jak również diametralna zmiana podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi. Wprowadzone zmiany wpłynęły bardzo szybko na ulepszenie komunikacji między centralą firmy, a placówkami handlowymi oraz budowę dobrych relacji z interesariuszami sieci. Dzięki modyfikacjom modelu biznesowego oraz pierwszym inwestycjom średnia miesięczna sprzedaż pojedynczego sklepu wzrosła aż o 50 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Zgodnie z przyjętą strategią Sferis wprowadził nową wizualizację sklepów oraz standardy ich funkcjonowania – salony Sferis są teraz większe i bardziej przestronne. W nowej szacie funkcjonuje już 12 z 53 sklepów sieci. Do końca 2008 roku nowa wizualizacja zostanie wprowadzona w pozostałych salonach sieci. Również wszystkie nowe punkty otwierane będą według nowej koncepcji.

reklama

Ostatnie opinie internautów

Brak komentarzy

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 8 i 7 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości