PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > SMS-y wciąż najpopularniejsze wśród nastolatków

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/sms-y-wciaz-najpopularniejsze-wsrod-nastolatkow-6272.html
QR Code
SMS-y wciąż najpopularniejsze wśród nastolatków

Łukasz Roguski, 30 lipca 2009, 17:07 (ostatnio zmodyfikowano w czwartek, 30 lipca 2009 o 17:09)
Tagi: badania, marketing, marketing mobilny, SMS, statystyki, telefonia komórkowa

Okres wakacji to czas wzmożonych kontaktów, wykonanych rozmów telefonicznych i wysłanych SMS-ów. Popularność tych ostatnich nie maleje, przeciwnie. W 2007 roku wysłano ich na świecie około 2 bilionów, a rok później już ponad 3,5 biliona. Najnowsze badania konsumenckie potwierdzają, że era krótkich wiadomości tekstowych nie mija. SMS-y są szczególnie lubiane wśród nastolatków.

Firma badawcza Nielsen odnotowała w grupie amerykańskich nastolatków gwałtowny wzrost popularności krótkich wiadomości tekstowych. Pomiędzy pierwszym kwartałem 2008 i 2009 roku, aktywność SMS-owa wzrosła u młodzieży w USA o 90-procent. Na jednego nastolatka przypadło w 2009 roku 2899 SMS-ów w skali miesiąca. W pierwszym kwartale 2008 roku było to 1514 wiadomości. Równocześnie spadła ilość połączeń telefonicznych z 238 do 191.

"Nie wykluczone, że podobne tendencje mają miejsce także w Polsce. Telefony są coraz nowocześniejsze i coraz więcej potrafią. Ale przyzwyczajenie, niskie koszty i uniwersalność komunikacji SMS-owej sprawiają, że będzie ona jeszcze długo dominować" - mówi Marcin Dobosz, prezes zarządu firmy HUTU HOUSE, zajmującej się marketingiem mobilnym.

O bardzo wysokim poziomie zaufania do SMS-ów, wśród grupy wiekowej 14-25, mówi także raport międzynarodowej firmy consultingowej Deloitte. Raport wskazuje, że aż 86 procent użytkowników komórek w tej grupie regularnie korzysta z funkcji wiadomości tekstowych. 81 procent przyznaje się do aktywnego robienia zdjęć telefonem, a zaledwie 44 procent ankietowanych chętnie używa mobilnego Internetu.

Coraz większy udział SMS-ów w komunikacji międzyludzkiej dostrzegli już reklamodawcy. Według amerykańskiego magazynu branży marketingowej PROMO, w 2007 roku 13 procent ankietowanych marketerów twierdziło, że SMS-owe kampanie są uwzględnione w ich strategiach. W 2009 roku o inwestowaniu w taką formę reklamy mówiło już 26 proc. respondentów.

"SMS to stary i sprawdzony kanał marketingowy, ale najlepsze lata ma przed sobą. I choć wizualnie nie robi wrażenia, to jednak jego efektywność jest imponująca. Kampanie z wykorzystaniem wiadomości tekstowych mają nawet 15-procentowy odzew, a wydatki na ten typ działań ciągle rosną". - wyjaśnia Marcin Dobosz.

Źródło: WLMedia.pl

reklama

Ostatnie opinie internautów

Snipper 30.07.2009 @ 18:32
Wiadomo... czas sms-ów nadal rośnie.
Spiderosbumbum 30.07.2009 @ 22:06
sms dla nas mlodych....są tym czym kiedyś były listy...czyli niezbedną i najbardziej oryginala korespondencją..
korpi90 31.07.2009 @ 12:19
Sam wysyłam sporo SMSów. Ale nie raz fajnie dostać list, np. od koleżanki ;p
Rogi 1.08.2009 @ 10:32
A GG twierdz, że nadchodzi koniec smsa. ;p
Adi 1.08.2009 @ 12:05
GG sie myli przeciez to jasne. Era sms raczej sie nigdy nie skoczy. Lodzi zawsze bedza wysylac ityle. A teraz oferty sa coraz lepsze. Heyah np wprowadzila darmowe smsy po swojej sieci.
Arturio 2.08.2009 @ 13:15
No Era smsów jeszcze dłuuuugo będzie trwała. Każde pokolenie będzie wysyłało ich miliardy. Ja napewno poprawiam statystykę :)

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 6 i 2 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości