PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > To młodzi tworzą treści, z których korzystają ich rodzice

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/to-mlodzi-tworza-tresci-z-ktorych-korzystaja-ich-rodzice-6400.html
QR Code
To młodzi tworzą treści, z których korzystają ich rodzice

Piotr Baranowski, 4 września 2009, 12:13
Tagi: badania, Internet, Netia

Polscy internauci codziennie lub prawie codziennie korzystają z sieci, spędzając w niej średnio nieco ponad 4 godziny. Najbardziej aktywnie w tym czasie, m.in. tworząc treści, udzielają się w sieci osoby w wieku 18-24 lat, podczas gdy pozostali wolą wykorzystywać już istniejące zasoby - pokazuje badanie "Mądry Internet", przeprowadzone na zlecenie Netii.

Aktywne i pasywne korzystanie z internetu najprościej można pokazać na przykładzie serwisów społecznościowych. 81 proc. respondentów zadeklarowało, że posiada konto w jednym z nich, natomiast aktywnie w nich uczestniczy jedynie połowa badanych – z istotną przewagą kobiet. Jak pokazało badanie, jest to najpopularniejsza forma aktywności widocznej w sieci. Inne, jak udostępnianie treści (programów, filmów, gier, itp.) czy zamieszczanie komentarzy na forach i blogach są znacznie mniej powszechne – deklaruje je odpowiednio 35 i 34 proc. respondentów. Wśród osób prowadzących tego typu aktywność w sieci przeważają ludzie młodzi, w wieku 18-24 lat, a im respondenci są starsi, tym mniejszą aktywność twórczą deklarują.

Spośród różnych form "pasywnego" korzystania z zasobów internetowych najbardziej powszechne jest przeglądanie portali internetowych, adresowanych do szerokiego grona odbiorców (91 proc.), poszukiwanie informacji o produktach lub usługach na stronach producentów i dystrybutorów (88 proc.), czy informacji o produktach i usługach przed ich zakupem w portalach tematycznych (86 proc.). Te działania częściej podejmują internauci powyżej 25 roku życia.

Wśród "pasywnych" czynności w internecie najmniej popularne jest korzystanie z materiałów odpłatnych – tylko nieco ponad 20 proc. respondentów korzysta z odpłatnych serwisów, oferujących w różny sposób dostęp do filmów i seriali, a 19 proc. korzysta z płatnych archiwów gazet i bibliotek artykułów.

O badaniu "Mądry Internet"

Badanie "Mądry Internet" zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w sieci.

reklama

Ostatnie opinie internautów

Brak komentarzy

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 4 i 9 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości