PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Twarzowa gra operatorów

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/twarzowa-gra-operatorow-9466.html
QR Code
Twarzowa gra operatorów

Maciej Celmer, 16 sierpnia 2011, 14:17 (ostatnio zmodyfikowano w wtorek, 16 sierpnia 2011 o 14:34)
Tagi: Era, Play, reklama, T-Mobile, testujsmartfona.pl, wideo

Szymon Majewski, Marek Konrad, Michał Żebrowski i inni, również zagraniczni celebryci występują w reklamach. Ostatnio w kampaniach telekomów możemy zobaczyć znane twarze. A co powiecie o Nowickim i Wojewódzkim?

T-Mobile, światowy operator telekomunikacyjny, kiedy wchodził na polski rynek musiał przyzwyczaić klientów do marki, która zastąpi Erę. W tym celu postanowił wykorzystać twarz Jana Nowickiego - symbol prawdziwego mężczyzny i aktora znanego wszystkim pokoleniom.

Wideo wyprodukowane na potrzeby kampanii wizerunkowej trwało 1.30 min., było w całości emitowane w Prime Time. Kosztowna to akcja. Ideą było pokazanie historii łączących ludzi. Aktor opowiadał anegdoty ze swojego życia. Podkreślał, że gdyby nie przyjaciele, żadna z nich nie byłaby pełna i skończona. Jest to bezpośrednie nawiązanie do strategii operatora, pod hasłem: "Chwile, które łączą".

Spot wywołał dyskusję. Opinie były podzielone. Negatywny oddźwięk wiązał się z postacią aktora. Wielu nie podobało się, że tak wybitna postać udziela swojej twarzy do celów reklamowych. Co więcej, aktor zarzekał się niegdyś, że tylko miernoty sprzedają się w reklamie. Skrytykował nawet Mroczków. Ci przychylniejsi twierdzili, że głos Nowickiego robi w spocie wszystko, że jest nastrojowy i ciekawy. Najistotniejsze jest to, że kampania przyniosła skutek i marka T-Mobile stała się w szybkim czasie rozpoznawalna.

Co prawda zdecydowana większość Internautów stwierdziła, że T-Mobile lepiej poradził sobie w Czechach, gdzie twarzą kampanii został Chuck Norris. Czeskie spoty były błyskotliwe i zabawne. Liczba wyświetleń na YouTube błyskawicznie rosła. Ale Norris to w końcu człowiek potrafiący klaskać jedną ręką. T-Mobile wykorzystał legendę.


Osobistość medialną postanowił zaangażować również Play. Wybór padł na nieco bardziej kontrowersyjną postać Kuby Wojewódzkiego - dziennikarza, showmana i prowadzącego popularny talkshow. Został twarzą programu testujsmartfona.pl.

Kampania, w której udział bierze Wojewódzki jest skierowana do młodych. Zachęca do korzystania ze smartfona i przełamuje barierę strachu przed technologią. Idea programu polega na wypożyczeniu od operatora smartfona i testowaniu go przez 14 dni. Do kompletu tester dostaje darmową kartę Play Fresh z 1GB transferu do wykorzystania przez miesiąc. Dzięki temu będzie mógł sprawdzić magiczne 4G.

Nie dziwi fakt, że spoty, jak i cała kampania ma nieco zwariowany charakter. Już na spotkaniu dla prasy Wojewódzki wprowadził rozluźniającą atmosferę mówiąc o swoich zarobkach i podejściu do pieniędzy. Nie wstydzi się użyczać własnego wizerunku. Oczywiście za odpowiednią cenę.

Do tej pory mieliśmy okazję zobaczyć intro cyklu reklam poświęconych programowi sieci Play testujsmartfona.pl. Kuba Wojewódzki zagrał w tej roli samego siebie w programie Kuba Wojewódzki Show. Gościem programu jest "lepsza" wersja Wojewódzkiego - Kuba Wszechpolski. Wszechpolski zachęca do testowania smartfona i sieci 4G w Play.

Jak ocenia reklamę publiczność? Zdania są podzielone. Z jednej strony fani podziwiają kontrowersyjne wypowiedzi i styl bycia showmana, z drugiej przeciwnicy uważający go za marną kreaturę. Jednak Wojewódzki to na rynku medialnym postać nieoceniona. Inwestycja w kampanię musiała być ogromna. Jednak jest to ryzyko, które na pewno się opłaci.


Powstaje pytanie, kto zyska więcej: T-Mobile czy Play? O ile postaci Nowickiego i Wojewódzkiego nie da się porównać, to można to zrobić w przypadku dwóch operatorów. Wiekową Erę, która stała się światowym T-Mobile oraz młodzieniaszka Play. Z racji targetu obu firm dobór twarzy reklamowych wydaje się słuszny.

Play za wszelką cenę stara się wyrwać ze sztywnych ram i udowodnić, że jest zwariowany, świeży, radosny. Pokazywał nam to od początku. Lubi szokować i zaskakiwać. Ofertę kieruje przeważnie do młodych i aktywnych ludzi. Otwartych na nowości. Jeżeli nie są otwarci - to postanawia sam ich otworzyć. Stąd akcja testujsmartfona.pl. I ktoś, kto ich zachęci - Kuba Wszechpolski. Bo Wojewódzki nie zareklamowałby 4G w Play.

Z drugiej strony jest T-Mobile, wcześniej Era. Sieć należąca do wielkiej trójki operatorów obecnych na polskim rynku od samego początku. Sieć chwalona za obsługę klienta i stabilność. Już od jakiegoś czasu Era pracowała nad swoimi ofertami dla nowych i stałych klientów. Pojawiały się coraz bardziej atrakcyjne oferty. Następnie przyszedł czas na rebranding marki - bądź co bądź, ryzykowny moment w życiu każdej firmy. Sytuację ma uratować Jan Nowicki. Postać zrównoważona, stonowana, charyzmatyczna. Powszechnie lubiany starszy pan. Niektórzy mają z nim problem ale i tak dobrze się kojarzy. Pasuje do klientów operatora, którzy są z nim już bardzo długo. On natomiast ma nadzieję, że nie odejdą. Więcej, że pojawią się nowi, stabilni i zrównoważeni nabywcy. I wcale się nie dziwię.

Wojewódzki i Nowicki budzą pewne kontrowersje. Obydwoje są charyzmatyczni na swój własny sposób. Kto więcej zyska na wykorzystaniu ich twarzy? To pytanie musi pozostać do odpowiedzi czytelnika. Nie wiemy jeszcze, jakie korzyści przyniesie kampania Play. Wiemy natomiast, że zainteresowanie programem testujsmartfona.pl jest duże.

Źródło: wł

reklama

Ostatnie opinie internautów

Brak komentarzy

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Różnica liczb 8 i 4 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości