PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > UKE przestrzega przed praktykami przedstawicieli Novum

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/uke-przestrzega-przed-praktykami-przedstawicieli-novum-8639.html
QR Code
UKE przestrzega przed praktykami przedstawicieli Novum

Maciej Celmer, 24 lutego 2011, 20:47
Tagi: Telekomunikacja Novum, Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE)

W ostatnim czasie do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpływają liczne skargi dotyczące działalności akwizytorów reprezentujących Telekomunikację Novum. Abonenci Telekomunikacji Polskiej skarżą się, że wyłudzono od nich dane osobowe i podstępem skłoniono do zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, posługując się przy tym decyzją podpisaną przez Prezesa UKE „zastępującą umowę w zakresie połączenia sieci Telekomunikacji Novum Sp. z o.o. z siecią Telekomunikacji Polskiej".

W związku z zaistniałą sytuacją, Prezes UKE informuje, że przedstawiany konsumentom dokument i jego różne wersje (różne w różnych regionach kraju), jak i widniejący pod nim podpis są nieprawdziwe. W związku z tymi praktykami i ich masową skalą Prezes UKE powiadomi organy ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

Jednocześnie UKE wzywa do daleko posuniętej ostrożności i ostrzega przed zawieraniem umów bez dokładnej analizy przedstawianych ofert i dokumentów.

W 2009 roku, prezes UKE ukarał Telekomunikację Novum za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych, a 27 stycznia 2011 roku ponownie wszczął postępowanie w sprawie nałożenia kary pieniężnej na tego operatora, między innymi za wprowadzanie w błąd osób podpisujących umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Prezes UKE przypomina również, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, w przypadku zawarcia przez abonenta umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w domu) lub na odległość (np. przez telefon), abonent ma prawo od niej odstąpić w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Dziesięciodniowy termin na odstąpienie od zawartej umowy dotyczy zawieranych przez przedsiębiorców umów z konsumentem.

W celu poprawy ochrony praw konsumentów usług telekomunikacyjnych i zwiększania ich świadomości Prezes UKE uruchomił Telefoniczne Centrum Informacji Konsumenckiej, w którym abonenci mogą uzyskać wszelką niezbędną pomoc. Przydatne informacje dotyczące zawierania umów znajdują się również na stronach internetowych Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

Przepisy nakładają na władze publiczne obowiązek ochrony konsumentów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Niemniej jednak nic nie zastąpi rozsądnego i racjonalnego podejmowania przez konsumentów decyzji opartych na analizie korzyści, płynących z zawarcia umowy, poprzedzonych znajomością funkcjonowania danej usługi czy informacjami na temat właściwości produktu i operatora.

W każdym przypadku abonent, który ma wątpliwości co do warunków umowy, treści jej postanowień, zasad funkcjonowania usługi, może szukać pomocy kontaktując się z telefonicznym Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem infolinii 801-900-853 (koszt połączenia wg taryfy operatora lokalnego) lub (22) 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach 07:15 - 16:15 lub mailem: uke@uke.gov.pl

Źródło: UKE

reklama

Ostatnie opinie internautów

dawid9222 24.02.2011 @ 21:04
Jedno jest pewne. Umowy trzeba dokładnie czytać, to nie ulega wątpliwości. Łatwo jednak powiedzieć, ale gdy umowa ma kilka stron, plus długi regulamin, a sam tekst jest napisanym językiem nie do końca zrozumiałym. Na pierwszy rzut oka, świetna okazja, a potem rozczarowanie. I to niestety wykorzystują co poniektóre firmy. Dobrze, że istnieje taki UKE, który to kontroluje. Trzeba pamiętać o dziesięciodniowym terminie na odstąpienie od umowy, aby ktoś kto podpisał umowę znał takie prawo. Nic nie zastąpi zdrowego rozsądku przy podpisywaniu jakiejkolwiek umowy. Zastanawia mnie pod jaki paragraf podpada to przestępstwo?
@Frasier 24.02.2011 @ 21:10
Działania Novum są dla mnie niepojęte. Zamiast liczyć na naiwność ludzi i wprowadzać ich celowo w błąd (bo są z "telekomunikacji", bo TP będzie likwidowane, bo zmieni nazwę na Orange itd. - powody nowych umów) zwłaszcza starszych i ze słąbszym dostępem do informacji, popromowaliby trochę swoją ofertę. Jest to jeden z nielicznych operatorów WLR, który za 30 zł da nam możłiwość posiadania telefonu stacjonarnego. Fakt, abonament jest "goły", ALE w zbliżonej cenie jest opłata za utrzymanie łącza (kiedy chcemy internet TP lub BSA), a tutaj mamy jeszcze nadal możliwość odbierania połaczeń na stacjonarnym (nadal konieczny, w różnych miejscach - niedawno zdziwiłem się jak w rejestracji w szpitalu poproszono o nr. STACJONARNY na który oddzwonią. Innego nie chcieli).
Choć może za dużo wymagam od ludzi. Czasem odnosze wrażenie, że nadal wśród klientów jest niska wiedza, że np. nie ma konieczności brania telefonu i internetu od tego samego operatora - spokojnie mogą być dwaj różni i żaden TP :-)

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Suma liczb 10 i 13 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości