PasjaGSM.pl
  Jesteś w: PasjaGSM.pl > News > Uwaga na umowy z operatorami

QR Code: http://m.pasjagsm.pl/news/uwaga-na-umowy-z-operatorami-5155.html
QR Code
Uwaga na umowy z operatorami

Paweł Wasik, 3 grudnia 2008, 13:31 (ostatnio zmodyfikowano w środa, 3 grudnia 2008 o 13:34)
Tagi: Operatorzy, Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE)

Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega: przedświąteczna gorączka zakupów sprzyja pochopnym decyzjom, których negatywne skutki odczuwamy potem nawet przez trzy lata

Pani Felicja postanowiła zrobić domownikom niespodziankę. Przy okazji świątecznych zakupów odwiedziła salon operatora komórkowego i kupiła usługę dostępu do internetu. Jednak w domu mąż pani Felicji przyjrzał się umowie i zauważył, że wiąże ich na trzy lata. Przeraził się, bo w przypadku dostępu do internetu trzy lata to wieczność - co chwila pojawiają się nowe, tańsze promocje.

Grzegorz Doros z delegatury UKE w Opolu: powiedział:

Umowa została jednak podpisana i jest nie do ruszenia. Jedynym działaniem, jakie możemy podjąć w imieniu konsumenta, jest mediacja z operatorem.


Podkreśla, że podobnych spraw z roku na rok przybywa. Od stycznia do marca 2007 r. UKE mediowało ponad 450 razy, rok później już 470. Jego zdaniem największym problemem jest to, że nie czytamy umów oraz nasza nieznajomość prawa.


Grzegorz Doros powiedział:
Wychodzimy z mylnego założenia, że mamy dziesięć dni na odstąpienie od umowy. Tymczasem dotyczy to wyłącznie umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy. Kontrakt podpisany w salonie nie daje nam takich praw

Z informacji UKE wynika też, że często dajemy się skusić na telefon czy laptop za złotówkę, kuszą nas oferty, do których dokładany jest odtwarzacz DVD. Nie zauważamy jednak, że za to wszystko płacimy potem w comiesięcznych rachunkach...

Źródło: gazeta.pl

reklama

Ostatnie opinie internautów

beataa122 4.12.2008 @ 19:58
Czytam Wasze wypowiedzi i nachodzi mnie smutna refleksja przy okazji tego tematu...coraz częściej firmy typu sieci telekomunikacyjne itp. stosuja metodę ukrytych haczyków a największym osiągnięciem klientów jest ominięcie żenujacych chwytów marketingowych...Utopią staje sie obrazek na którym "producent" usługi stara się rzetelnie sprostać wymaganiom rynku polepszając swój produkt,oferując klientom ciekawe rozwiązania na zasadzie zdrowej konkurencji z innymi tego typu usługodawcami...dlaczego musi posuwac się do ukrytej prawdy w drobnym druku?Bardzo to przykre dla mnie jako konsumenta i jako człowieka...
Sundance_kid 6.12.2008 @ 10:41
Wielokrotnie zawierałam umowe na świadczenie usług komunikacyjnych i zawsze czytałam umowę. I tak się powinno robić. Te umowy wcale nie sa dlugie jakby się wydawało. A poza tym najpierw wybieramy usługę, dostajemy jeden regulamin a potem drugą jak już się zdecydujemy i tam mamy napisany czas trwania umowy. Więc to nie ejst wciskanie kitu ludziom tylko ciemnota konsumenta. A na marginesie gratuluje brania w ciemno internetu komórkowego. Poziom wiedzy na temat takich usług jest żenujący.

Pisz komentarze i wygrywaj nagrody

Nick
Email   (adres będzie widoczny tylko dla redakcji)
Opinia
pozostało znaków   1000
Iloczyn liczb 4 i 3 wynosi:




Ostatnie tematy z forum

Tani internet... 3.09.2018, 15:16

Nike Air Max 97 UL '17... 19.04.2018, 09:09

Nike Free RN Flyknit... 19.04.2018, 08:56

adidas nmd xr1 weiß 3.03.2018, 03:36

New Balance men's... 3.03.2018, 03:31

Archiwum wiadomości